De lijst (moet dat nu ?)

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Feb 7 11:46:41 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> On Wed, Feb 06, 2002 at 05:19:48PM +0100, Henk Elegeert wrote:
>   :
>   : Zie je nou wel, "Democratie" zeg je, eg nie....
>   :
>   : Een beetje partijbeleid, een commissie en ik mag uit een door hun
>   : samengesteld lijstje kiezen?!
>   : Vervolgens een parlementje dat zich vier jaar lang niets meer gelegen
>   : laat aan diezelfde kiezer.....
>   :
>   : Breng de democratie weer bij de burger, please.....
>
> Wat is dit voor gemier??

Ik had me even in de positie van de burger (de kiezer) gemanoeuvreerd.
Die nu een keuze mag/moet maken uit een lijst door anderen samengesteld.
Niet een keuze uit, wie hij/zij vindt, het werk de afgelopen 4 jaar goed
heeft gedaan, en daarop (opnieuw) zou willen stemmen.

> Ieder lid dat zich gekandideerd heeft stond op
> de lijst waar jij uit mocht kiezen en het staat je vrij om het stemadvies
> volledig links te laten liggen.

De belofte is toch dat hij/zij (de kiezer) de keuze maakt?
En staan alle huidige Tweedekamerleden (of beter: van de vorige
verkiezingen) opnieuw op de lijst?

Die belofte, de kiezer voorgehouden, wordt niet waar gemaakt.

Een partij zou hooguit nieuwkomers op de lijst mogen introduceren, en
misschien wel vooraan.

Henk Elegeert