De lijst (moet dat nu ?)

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Feb 6 17:19:48 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Nee, en dat zou ook geen grond hebben. Maar het is wel nuttig kritisch te
> evalueren, dat is alleen maar goed en journalisten kunnen daar nog wat van
> leren...:-)

..
> Is dit de te accepteren prijs van de democratie? Ja en nee. Ja omdat de
> democratie altijd dit soort fenomenen laat zien.
> Nee omdat het vervormt. En die vervorming beschadigt per definitie de
> zuiver democratische uitslag. Een zuivere uitslag zou de werkelijke,
> onvervormde wil van de kiezer moeten weerspiegelen. Maar hoe bereik je dat?

Zie je nou wel, "Democratie" zeg je, eg nie....

Een beetje partijbeleid, een commissie en ik mag uit een door hun
samengesteld lijstje kiezen?!
Vervolgens een parlementje dat zich vier jaar lang niets meer gelegen
laat aan diezelfde kiezer.....

Breng de democratie weer bij de burger, please.....

Henk Elegeert