De lijst

Erik van Buiten e.vanbuiten at SCIENCEGUIDE.ORG
Mon Feb 4 15:35:51 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Peter,

Ik geloof ook dat er frustratie bij de leden is over 8 jaar lang wegzakken
in de peilingen, maar vooral ook in de echte verkiezingen. Des te vreemder
komt het me voor dat een kleine 2900 mensen een formulier invullen dat
resulteert in een lijst waar die frustratie niet tot uiting komt.
Bijna 40% van de stemformulieren volgen het stemadvies, en bevestigen
daarmee het gebrek aan vernieuwing in dat stemadvies. Misschien is de
behoefte aan vernieuwing bij de basis van D66 niet zo groot als wel gedacht
wordt op deze maillijst...

Ik deel je zorg over de afdelingen. Na de gemeentertaadsverkiezingen zal D66
verdwijnen in kleine gemeenten. En het duurt jaren om daar weer een basis op
te bouwen. Maar is duidelijk wie daar iets aan moet doen? Het Partijbestuur
o.lv. Gerard Schouw? Of de randstedelingen in de top van de beoogde
Kamer-fractie o.lv. Thom de Graaf? Of moeten de leden in de regio het zelf
uitzoeken?

Groeten, Erik van Buiten