Bang voor de onbekende...

Lenny LBruce at FOOTPRINTING.COM
Sat Dec 28 05:16:39 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny schrijft:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ha die Mark,

De 'gewone amerikaan' heeft weinig op met de 'politiek virtuele
irreality' van zijn overheid. In verband met Irak bijvoorbeeld.
"We willen geen Amerikaanse toestanden" wordt al gauw gezegd, ook al
worden deze 'toestanden' helemaal niet, of zeer summier gedefinieerd..
In Holland spreekt zelfs de politiek over de "ingewikkelde wet en
regelgeving" maar verwacht wel dat elke Nederlander de wet kent. Een
landje waar een fietser een bon krijgt niet omdat zijn achterlicht niet
brandt, nee omdat het brandende achterlicht niet aan de regelgeving
voldoet.
Het is best mogelijk dat de kans om vermoord te worden groter is in de
grote steden van de USA, maar in Nederland ben je bijna nergens meer
zeker dat je niet (ongestraft) beroofd, bestolen, onheus bejegend, of
mishandeld wordt.
De 'gemiddelde Nederlander' wordt dagelijks geconfronteerd met een
overbelast, niet of slecht werkend systeem, en een overheid die
voortdurend de spelregels uitbreidt en/of wijzigt zonder overigens de
problemen op te lossen. De EURO heeft voor prijsstijgingen gezorgd die
ver boven het 'officieele' inflatie percentage liggen, en iedere
parlementaire enquete 'bewijst' dat het iedereens schuld was behalve de
politiek of de ambtenarij. DE "gemiddelde" Nederlander is daardoor, en
door de (niet bestaande?) overbevolking, meer gestresseerd dan de
gemiddelde amerikaan....

Kijk de treinen rijden niet vanwege de bladeren op de rails, de
bolletjes slikkers zijn afleidingsmaneuvres voor de "real shit that
comes in by the carload", de tweede kamer discussieerd voor meer dan 2
uur over vermeende belediging omdat Nawijn het had beschuldigd van
rituelen inplaats van daadkracht.
Iets dat hij aantoonbaar gelijk aan heeft gegeven de vele malen dat de
politiek van de stoel valt van verbazing over dingen waar de gewone man
allang wist dat het "plain ordinary bullshit" was.

Verplichte ID's voor 12 jarigen met een forse boete of gevangenisstraf
indien het niet getoond kan worden, het kerstpakket belasten als genoten
loon. Dit alles is ingrijpender voor de gewone burger, dan de zo
dikwijls aangehaalde Amerikaanse toestanden.

Gelukkig zijn er nog dingen die hier wel werken. Mijn dochter,
woonachtig in Shaky Town, CA., kwam verleden week (na 2 jaar) op
vakantie en werd verwelkomt op Schiphol met de mededeling dat zij het
land niet inkon tot zij een parkeerbon +extra boetes ter plekke
betaalde a raison van Euro 74,- voor 1 (een) parkeerbon, dat kon alleen
betaald worden met contante Euro's, en zij konden geen wisselgeld
maken...
Kijk Mark daarom zijn de Nederlanders (zeg maar) wat norser, het valt
jouw op omdat je nu wat langer in het buitenland verkeerd, en dus uit
eigen ervaring kan vergelijken. Een groot voordeel, iets wat de meeste
discussanten op deze lijst helaas niet gegeven is.

Op deze manier wordt het hier echt nooit meer wat hoor!!

YOWSA!
Lenny, die weet dat Nederland 10x in de staat California past, en dat
California slechts 2x zoveel inwoners heeft. En dan zijn er nog die
andere 49 Staten....met pakweg 300+ millioen inwoners, waarvan de
meesten niet precies weten waar Nederland ligt, zoals de meeste
Nederlanders niet precies weten waar Kentucky ligt.

Lenny aka "Freddy Fudpucker met plankgas"
If ignorance is bliss, have a lobotomy