Bos-De Graaf

Sun Dec 22 12:22:19 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk, Marc e.a.

Tot mijn spijt is de beeldvorming hierover onder onze (voormalige) kiezers
inderdaad nogal negatief, althans voorzover zij mij hierop aanspraken. Ze
vinden het zelfs absurd dat we kennelijk ten koste van alles lijken te
willen blijven deelnemen aan een regering.

Heb ze gevraagd ook aandacht te schenken aan de absurditeit danwel het
opportunisme van Bos, die kennelijk ineens niet meer zichzelf is sinds hij
lijsttrekker werd. Immers, hoe denkt de PvdA die met de tot dan toe
verketterde SP en uitgesloten GL een meerdereheid te vormen door stemmen te
winnen rechts van het midden (bij ons valt niet veel te halen meer) of het
CDA (of de VVD) naar zich toe te halen door zich uit te spreken voor GL en
SP en tegen een voor die partij acceptabele middenpartij. (NB Ook de CU
heeft de grote afkeer van de VVD vanwege een sociaal-democratisch prgramma
sociaal-ecnomisch).

Maar moest dus wel toegeven dat in Thoms overhaaste reactie weining
verstandig viel te herkennen, hoewel hij formeel gelijk had. Een rustige
ietwat schouderophalende reactie van ons juist over de betekenis van Bos
zijn uitspraak over hem en de PvdA zelf was veel beter geweest dan zelf
verdedigend de aandacht negatief op ons te vestigen en zo Bos geheel te
bedienen naar de kennelijk bedoeling van zijn uitspraak.

Fritz