WAO-plannen?

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Dec 19 14:08:47 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:

> [...]
> heeft dat dus niet geleid tot een betere of andere bewaking van de toegang tot
> de WAO.
>
> ---
>
> Maar dat laat onverlet ons
> standpunt van toen (en nu) dat voor de echte arbeidsongeschikte altijd een
> goede (betere?) WAO-uitkering beschikbaar moet zijn, dat is immers de kern van
> de WAO. Dat vonden we toen, en dat vinden we nu nog. Daarom waren we destijds
> zo tegen de aantasting van de WAO-uitkeringen, daarom zijn we nu voor een
> betere WAO-uitkering voor langdurig arbeidsongeschikten -

Dat is helder.

> als we er tenminste
> in slagen om de WAO-instroom drastisch terug te dringen.

Dit is minder, want stelt D66 zich dan het standpunt dat dit afhankelijk
is van de uitwerking van ????? ja van wat eigenlijk?

> En verder: De Geus heeft gisteren laten weten het uitgelekte wetsvoorstel over
> het risque professionel niet te hebben gekend. Toen hij het ontdekte heeft hij
> het ogenblikkelijk in de prullenbak gegooid.

Pas op Bert, hij kan nog undeleten. ;)

> Uitvoerig debat over gehad
> gisteren, waaruit per saldo bleek dat ambtenaren hun werk wat al te
> voortvarend hadden opgevat.

Vreemd fenomeen (.. ambtenaren die hun werk wat al te voortvarend
opvatten) toch in een democratie, want wie heeft er dan zicht op de
uitvoering en ook breedte van de inbreng. Transparant?

> Nou moet je normaal gesproken grote argwaan hebben
> bij zo'n verhaal, maar we hebben er lang over gedebatteerd, en uiteindelijk
> geloof ik De Geus hier wel.
> Als het tegendeel ooit blijkt, heeft hij een groot
> probleem met de Kamer, nu een groot probleem met zijn ambtenaren: die
> schrijven teveel, en laten het vervolgens uitlekken ;-)

Kortom: ... er waren/zijn er meer die (behalve nieuwe bestuurders)
proefballonnetjes oplaten . . . .
Dus, wat nou "Nieuwe politiek". Het lijkt me gewoon oude wijn in nieuwe
zakken. :)

Henk Elegeert