Legitimatie-plicht (was: Identificatie moet vanaf twaalf jaar)

Sat Dec 14 14:09:03 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Stel ik ben boef, dan heb ik dus voortaan een vals legitimatie-bewijs
 op zak. Het heeft dus geen enkele zin een legitimatie-verplichting in
 te voeren.
 Het is net als met dat preventief fouilleren: de mensen, waar niets
 mis mee is, worden lastig gevallen met allerlei overbodige onzin. Om
 het allemaal nog gekker te maken: voortaan BEN je een crimineel als je
 GEEN persoonsbewijs op zak hebt.
 De criminaliteit wordt dus aardig opgevoerd en de politie krijgt het
 drukker dan ooit (bijv. met het creeeren van strafbare feiten).

 Dit soort idiote dingen dienen slechts 1 zaak: een argument te creeeren
 om NIETS tegen de criminaliteit te doen. Als men daar zich nu eens op
 ging concentreren, dan zijn we als maatschappij van verplichte legiti-
 matie, preventief fouilleren en wat er allemaal nog meer aan rituelen
 in het vat zit om in godsnaam maar niets te hoeven doen, verlost.

 Marc Fluks, Amsterdam
 [Die al driemaal een kogelgat in een raam gehad heeft - en neen: ik
  schoot niet mis...]