Problemen van vandaag. Was: Gemist

Hans Hulst hans.hulst at PLANET.NL
Mon Dec 9 15:02:50 CET 2002

Marc-Alexander Fluks schreef:

> Er zou een ministerie voor 'Energie & Technologie' moeten komen,
> er moet veel geld naar kernenergie. De ontwikkeling van fusie-
> reactoren en de daaraan gekoppelde waterstof-technologie dient de
> hoogste prioriteit te krijgen. Ik vraag me af of iemand weet, wat
> dat is.

Ik wel. Maar ik vrees dat ik er niet toe doe ;-) Overigens zou ik graag een regering aan het roer zien die ook wat meer investeert in ruimtevaart. In de eerste plaats omdat dit een ruimtevaartprogramma' s een broeinest zijn van innovatie. In de tweede plaats omdat het me niet onverstandig lijkt om een ontsnappingsroute te hebben als we er hier op Aarde een zootje van maken (denkt iemand nog wel eens na over 11 miljard aardebewoners in 2000 en nog wat?) En wat dacht je van de mogelijkheid om buitenaards grondstoffen te halen. Hooggeleerde heren hebben eens becijferd dat het ontmantelen van 1 Asteroide 600 miljard kan opbrengen. Moet je 'm wel eerst vangen natuurlijk....

Hans Hulst.