interne verkiezingen -> 'echte' poll vooraf?

Sat Dec 7 16:10:19 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Cees Binkhorst <cees at binkhorst.xs4all.nl>
Datum: zaterdag 7 december 2002 14:15

Een andere voorkeursactie wordt niet vermeld: het aanbevelen van een
kandidaat uit de 'eigen regio/gemeente' :).

Cees

Het ging niet over door besturen goedgekeurde en naar iedereen open
voorkeursacties. Als Satenlid ben ik bijvoorbeeld niet gebeld of ge-emailed
om tegen mijn fractievoorzitter te stemmen, en hoorde ik het achteraf na de
opvallende uitslag tussen de twee lijsttrekkerskandidaten (40 tegen 60
procent).

Van mij mag alles, mits volstrekt open naar iedereen, en anderen hetzelfde
kunnen doen.

Wel komt bij mij een voorkeursactie op eigen kracht sterker over dan zonder
enige bijzondere aanleiding schuilend achter een lange lijst hotemetoten,
want dan krijg ik twijfels over de eigen kracht en moet ik mijn oordelen
over al die hotemetoten meewegen. Dan kun je beter slechts 1 hotemetoot
inzetten tegen hele groepen andere hotemetoten die andere kandidaten steunen
;-)
Begreep bijvoorbeeld ook niet waarom de sterk bekende en kansrijke Bert
Bakker (ook door mij hoog geplaatsts, ook openlijk in de Ongehoord-poll) met
anderen samen een voorkeurskaartje stuurde. Maar gelukkig voor hem had ik
mijn stembiljet al verstuurd  ;-)

Fritz