Lousewies

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Thu Dec 5 20:59:40 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Fritz van Rikxoort" <fritz at rikxoort.demon.nl> schreef:

> Beste Bart,
> Was en ben het met je eens dat het goed is dat Lousewies ze geen
> verstoppertje speelt en haar positie en ambitie claimt.
> Maar het was compleet open en eerlijk en beter geweest als ze met Thom over
> e.e.a. voor de poststemming minder terughoudend was geweest.
> Want nu hebben Tjerk en met hem Jasper gelijk dat ze gewoon op de tweede
> plaats na de lijsttrekker is gekozen, nadat ze zich daar vOOr Thoms
> kandidatuur eerst nadrukkelijk niet voor beschikbaar stelde.

Ik heb je anders heel kort geleden nog horen zeggen dat de eerste vrouw altijd zoveel voorkeurstemmen krijgt dat ze automatisch aan
de top staat. Dat kon hier alleen maar no. 2 zijn, omdat no. 1 al vergeven was.

Hier heb je te maken met een zeer deskundige goedgebekte jonge vrouw die in de laatste paar jaar, zeker binnen D66, een  hele goede
pers gekregen heeft. Maar ze zou volgens jou dus toch op plaats 10 of zo moeten eindigen. Kan toch niet?

Ik heb haar trouwens ook op 1 (na Thom dus) gezet. Ze is fatsoenlijk genoeg om hem niet opzij te duwen (maar ik sluit niet uit dat ze
hem vraagt opzij te gaan :).

Groet,

Cees