gecertificeerde camera's

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Dec 5 16:59:28 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Sommige berichten verbazen je toch.
>
> Het is tegenwoordig mogelijk om met een mobieltje foto's te maken en die
> meteen te versturen. Dat kan een krachtig wapen tegen criminaliteit
> zijn. Het moet mogelijk zijn om een watermerk met ID/plaats/datum/tijd
> toe te voegen dat aangeeft of het een origineel betreft.
>
> Plaats, tijdstip van versturen en toestel liggen in ieder geval vast,
> wat geknoei extra moeilijk maakt.
>
> Gebeurt er iets fouts, of bedreigends, 'klik' en men hangt (of wordt
> [...]

Je vergeet een heleboel, Bart. ;)
Voorspelbaar is dat je met je foto iets bereikt dat niet de bedoeling
is, namelijk een/de verkeerde interpretatie.

Kijk Bart, voorspelbaar is ook dat er heel veel fotootjes binnen zullen
komen die meer vragen opwerpen dan een antwoord zullen geven.

Voorspelbaar is ook dat er een overvolle database komt waarvan niemand
uiteindelijk nog het nut inziet, door de hoeveelheid en het gebrek aan
personeel om uit te zoeken wat de vervolg stappen moeten zijn, en dat
voor een apparaat dat nu al onder druk staat.

En belangrijker is of het daardoor ook veiliger wordt.....
Want ook dat staat daarmee niet vast.

Henk Elegeert