moeilijke discussies

raimond de tempe raimond.de.tempe at HCCNET.NL
Tue Dec 3 21:00:01 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein,

ook ik ben al langer een lezer op deze lijst, en een heel enkele ker
een schrijver. Ik laat me echt niet beïnvloeden door de pogingen tot
sfeermakerij. Kijk, als het op objectieve zaken aangaat, heeft EvdM
soms best wel zinnige bijdragen, opmerkelijk zelfs. Maar hij maakt
één fout. Hij probeert in een relatieconflict, wat het is conflict dat
door de persoonlijke aard wordt tot een relatieconflict, zijn gelijk te
krijgen, waar hij het kennelijk op andere wijze niet heeft gekregen.
Ik zou zeggen dat als je het niet krijgt van de rechter, je nooit of te
nimmer meer kan krijgen. Uit en over, hij moet zich daar maar bij
neerleggen, en anders in therapie, om de vermeende
onrechtvaardige wereld te aanvaarden.

Erik neem van mij aan dat deze wereld zeer onrechtvaardig is, en
geen mens kan dat veranderen! Eén simpel voorbeeld: in een
rechtvaardige wereld was mijn geliefde vriendin nooit ziek
geworden en doodgegaan. Eenvoudig toch?
Dus leg je neer bij een uitkomst die mij - buitenstaander bij een
relatieconflict - geen donder kan schelen. Zelfs de conflicten tussen
enkele van mijn vroegere gezinsleden kan ik niet helder krijgen. De
dingen - wie deed wat wanneer en waarom - doen er niet toe, maar
de gezindheid, daar gaat het om. Wat iemand deed, is na jaren
volstrekt onbelangrijk geworden.

Dus laat Hein gewoon doen wat-ie moet doen. Ik heb hem in elk
geval behoorlijk hoog gezet, op het stembiljet, één van de hoogste
mannen (ik heb nou eenmaal een grote voorkeur voor vrouwen).

Hein, kop op, maak je niet druk en ga gewoon door - en dat weten
we allemaal. Ja, Ellen moest dat nog even oppikken, omdat ze er
nog niet zo lang op zit, op de lijst, maar nou weet ze het ook.

Groet, /raimond de tempe