slappe hap

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Tue Dec 3 20:44:34 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> Dus hier, beste partijgenoten, komt de aap eindelijk uit de mouw. Iemand probeert mij als =kandidaat kamerlid= te beschadigen. Op basis van onwaarheden en een obsessie. Dit is dus partijbelang, en jullie kunnen je er, zeg ik met Ellen, niet zo makkelijk vanaf maken. Iemand, in casu ik, wordt opzettelijk stlselmatig beschadigd en jullie maken grapjes aan de zijlijn. Is dit het huidige D66? Is dit de partij die vernieuwing gaat brengen? Hoe gaan jullie straks om met andere notoire onrechtvaardigheden? Ik verwacht van jullie heldere statements en van de beheerders maatregelen.  Dat betekent ofwel een commissie die neutraal op feiten onderzoekt,  ofwel een orde-maatregel tegen ieder die herhaaldelijk de netiquette overtreedt, ofwel heldere, doelgerichte zelfregulatie. Maar er gebeurt niets. Al jaten lang. Iedereen kan zo mooi theoretisch ouwehoeren over progressief liberalisme en zo, maar als iemand voor hun ogen opzettelijk wordt beschadigd kijkt ieder gniffelend of mopperend
de andere kant op. Slappe hap dus. Wegvluvchtgedrag. Naar mijn idee hebben we daarom zo'n slechte naam bij de kiezers gekregen, maar dat terzijde.

Cool it, Hein, door zo wild om je heen te slaan beschadig je alleen
jezelf, en dat vind ik jammer. Als je je in woord en geschrift het
kamerlidmaatschap waardig toont is er niemand die jou zomaar
ongefundeerd *kan* beschadigen.

Moet Balkenende soms reageren op elke aantijging die via het internet
aan hem gericht is? Moest Brinkhorst alle onjuistheden die ooit over hem
gedebiteerd werden ontkrachten? Ze zouden aan 24 uur per dag niet genoeg
hebben.

Wees gewoon jezelf, toon nivo, en niemand zal aan je twijfelen.

"First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you,
then you win" -- Gandhi

Past niet precies op de situatie, maar ik wil ermee zeggen dat je dit
soort visie nodig hebt, Hein. Verhef je.

Bart Meerdink