Modereren

Tue Dec 3 18:09:19 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 17:07 03-12-2002, Jasper Diekema wrote:

>Daarom stel ik dus voor dat jullie gewoon netjes de strijdbijl
>hier gebraven

Nou, dat lijkt me een goed idee, maar dat wil Hein niet.

>en elkaar in ieder geval niet meer op de lijst bevechten. Ik heb gemerkt dat
>het allemaal complex is maar dat vechten jullie maar lekker onderling uit.

Jasper, ik wil even iets uitleggen.
Hein is kandidaat-kamerlid, en treedt als zodanig op. Hier op
de lijst, en ook elders - op televisie bijvoorbeeld.
Nu wil het geval dat ik daar weleens iets over opmerk - over
zijn optreden als kamer-kandidaat dus, niet over Hein prive.

En wat doet Hein dan? Gaat hij daar serieus op in? Heeft hij
bijvoorbeeld weerlegd wat ik over zijn optreden bij Buitenhof
heb geschreven?

Nee, Hein begint in dat soort gevallen - wanneer hij zelf eens
een keer onder vuur ligt - steevast een aanval op de persoon,
en als dat niet helpt volgt een larmoyant betoog over de sfeer
op deze lijst en een oproep tot moderatie. Op mijn argumenten
gaat hij niet in.
Kijk het archief er maar op na.

>Ik zie dat jullie elkaars e-mailadres hebben dus dat is verder geen
>probleem,

Toch wel, want a) mag ik Hein niet prive mailen, want dat
wordt door Hein als 'bedreigend' betiteld, en
b) gebruikt Hein mijn email-adres om mij te laten weten
dat ik volgens hem ziek ben en gestoord en dat ik helemaal
geen incestslachtoffer ben maar slechts beweer van wel om
aandacht te trekken - en je begrijpt, dat soort berichten
in mijn mailbox, dat vind *ik* dan weer niet zo prettig,
want mijn ouders hebben dat ook jaren beweerd - tot de
rechter besloot mij een schadevergeoding van meer dan een
miljoen gulden toe te kennen.

Hier op de lijst weet Hein zich nog een beetje in te houden.

>daar hoeven jullie deze lijst niet voor te misbruiken. Dit is een
>lijst waar over D66 gemaild hoort te worden en niet over persoonlijke vetes.

Correct. En ik heb het dus over de D66 kamer-kandidaat Hein
van Meeteren. Ondermeer over zijn in mijn ogen weerzinwekkende
optreden bij Buitenhof, en over zijn onvermogen om de waarheid
te vertellen over zijn optreden als bestuurder bij DB.NL.

Dat is relevant omdat Van Meeteren daar ook mee schermt - zijn
bestuursfunctie bij DB.NL bijvoorbeeld staat in zijn CV. (Waarin
overigens zijn gehele periode bij De Groenen lijkt te ontbreken
- zou dat toeval zijn?)
Zie verder wat Cees hier enige tijd geleden zeer terecht
over heeft opgemerkt.

>Ik weet het dit is de zoveelste maal dat dit wordt gezegd
>maar ik hoop dat het nu ook eens gebeurd.

Er zijn diverse pogingen geweest om deze zaak op te lossen,
maar Hein wijst alles af. Hein vindt mij beurtelings een
ziek, danwel zeer gevaarlijk persoon, en wenst geen contact,
geen bemiddeling - ook niet door de politie - geen oplossing.

Hij hoopt zich uit dit door hemzelf geschapen moeras te
redden door jullie ertoe over te halen deze lijst - die
altijd open heeft gestaan voor leden en niet-leden, en wees
daar als club nu eens een keertje trots op! - op de een of
andere manier besloten te maken.

Alsof dat iets zou oplossen.

Erik vdMb