Stalking en Dittrich

Tue Dec 3 16:12:18 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 14:33 03-12-2002, Hein van Meeteren wrote:
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>Beste lijsters,
>
>Sinds Boris Dittrich is betrokken bij de everlasting story op deze lijst,
>heb ik ik hem gevraagd hoe de vrork in den steel steekt. Het is dus
>precies zoals ik zei: een man heeft hem na afloopt benaderd met wat vragen
>over stalking. Die

Neenee, zo is het niet gegaan.

Boris Dittrich knoopte een gesprek met mij aan en begon *zelf*
over stalking. Hij maakte een aanvullende opmerking op wat hij
in het debat al had gezegd - over het feit dat hij nog steeds
te horen kreeg dat hij moest oprotten naar zijn eigen land.

Op een gegeven moment viel het begrip prive-sfeer, en daarop
vroeg ik of hij dat als criterium zag. Dat heeft Dittrich toen
bevestigd. Vervolgens heb ik hem uitgelegd dat ik dat een
interessante opmerking vond omdat ik op een mailinglist van
D66 iemand met een zekere vasthoudendheid aansprak op diens
naar mijn mening inconsequente en schijnheilige gedrag, en dat
ik als reactie door de persoon in kwestie van stalken werd
beschuldigd.

>(ik citeer niet letterlijk, omdat zulks niet gepast is zonder toestemming):

Je kunt denk ik al daarom niet letterlijk citeren Hein, omdat
je er zelf niet bij was. Wat je hier allemaal oplepelt is mij
door Boris Dittrich niet gezegd. Ik weet dat, want ik was er
*wel* zelf bij.

Erik vdMb