Volkert

Thu Aug 22 11:03:18 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Michiel Scheffer <mrsch002 at PLANET.NL>
>Hoogstwaarschijnlijk gaat de politiek voor de tweede keer
>in twee maanden over tot gelegenheidswetgeving en ernstige schending van de
>rechtstaat en rechten van de verdachte. Juist op die manier (en de reactie
>van Volkert) op zijn behandeling wordt het proces volledig gepolitiseerd.

 Het is inderdaad bar en boos.

 De politiek zit weer eens problemen te creeeren in plaats van ze op te
 lossen - en dan slaan politiek-correct en troetelnazi's ook nog eens
 de handen ineen daar waar ze zich van elk commentaar hadden moeten
 onthouden.

 Meneer Volkert lijkt me van het type volhoudertje dus het kan allemaal
 nog leuk worden. Als je zo iemand een taart stuurt met daarin een zaag,
 dan laat'ie de taart staan en eet'ie de zaag op...

>De behandeling van Volkert past in een nieuwe rechtse politieke correctheid
>en het is juist die correctheid (net als de linkse politieke correctheid)
>die ik verafschuw.

 Hmm. Volgens mij is 'politiek correct' niet hetzelfde als links. De meeste
 mensen van links zijn politiek correct maar de VVD onder Paars was het
 ook. Of er dan zoiets als 'rechtse politieke correctheid' betreft, waag
 ik dan ook te betwijfelen. Wat we nu zien is gewoon domheid.

 Overigens ontstaan er Pim-zegswijzen !

 Vraagt iemand 'vond je de soep lekker ?' and antwoordt de beetje trend-
 setter tegenwoordig met 'Daar zou Pim niets van moeten hebben'. Is de
 motor van de auto kaduuk dan vraagt men elkaar vertwijfeld af 'Wat zou
 Pim nu gedaan hebben ?'

 Marc Fluks