valsheid in geschrifte?

muijz at DDS.NL muijz at DDS.NL
Thu Aug 8 21:40:56 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<B.Aris at tk.parlement.nl>, D66 at NIC.SURFNET.NL
> Sent: Thu, 8 Aug 2002 21:02:48 +0200
> Subject: RE: valsheid in geschrifte?
>
> Ik ben al af en aan een lijster sinds 1997, maar het is dit soort ge-emmer
> dat er voor gezorgd heeft dat de lijst nog maar 130 of zo deelnemers heeft
> tegen meer dan 250 in 1997. Kortom meer dan omgekeerd evenredig met de
> groei
> van internet (70% van de D66 leden heeft een mail-adres).

Heeft u exit-interviews gehouden meneer Scheffer?

Mij is wel het geval bekend van een mevrouw die de partij
- en daarmee ook deze lijst - verliet, omdat "de D66 waar
ik ooit lid van geworden ben als basis van mijn idealisme
en hoe onze maatschappij er uit zou moeten komten te zien
plaats gemaakt heeft voor weliswaar (neem ik aan) jonge
mensen die puur egoistisch en semi=academisch bezig denken
te zijn. Mijn partij is dus verpest door een aantal sociale
nit-wits waar ik niet bij wens te horen en ik groet jullie" *)

(Mij rekende ze daar overigens niet onder.)

Daar zit iets in. :-)

Dag Bernard,

> Enig idee wat voor "Positieve" indruk dit op nieuwe lijsters maakt?

Dat je hier bedreigd wordt als je iets opschrijft wat niet zo
prettig is om te lezen? Dat maakt niet zo'n beste indruk, denk
ik.

> Zo jaag je nieuwe deelnemers weg en schrik je belangstellenden af;
> en dat kunnen we juist dezer dagen niet gebruiken.

Het taalgebruik van meneer Scheffer, in dat bericht waar je
het zo mee eens was, leek me ook niet zo uitnodigend voor
nieuwe deelnemers.

Nog '(a)ltijd nieuwsgierig naar de opvattingen van anderen' **)
meneer Scheffer? ;-)

Erik vdMb

*) http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0104&L=d66&P=R6688
**) http://www.michielscheffer.nl/leven.html