TK-Fractie D66 Zichtbaar

Ramon Barends r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Sun Aug 4 13:48:43 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: Henk van Lingen <henk at VANLINGEN.NET>
>
>  Sociaal zijn ze wellicht, liberaal toch niet.

Mooi. Dat is alvast een. ;)

>En sociaal-liberaal ook niet. Liberalen (de ware) stellen de vrije >mens
>centraal, de CU de dienst van God.

CHRISTENunie... gek he. ;) De mens is ook vrij bij de ChristenUnie. De mens
kiest zelf of ze God wil aanvaarden als Redder en Schepper. God heeft ons
niet als robots bedoeld, maar zelfdenkende wezens. Een van de *keuzes* die
je *zelf* maakt is: geloof ik wel of niet in God.

>Uit de legio voorbeelden pluk ik:
>
>   "Wat de Bijbel kwaad noemt in het samenleven van mensen, gaat ze [de
>   overheid] tegen met middelen die uit haar ambt voortvloeien."

Waar haal je dit vandaan ?

Een voorbeeld terug: in Marcus 8 (nu even geen Bijbel bij de hand -ik ben al
uit de kerk-, volgende keer zal ik concreet de verzen aanhalen) staat dat
God begrip heeft voor mensen die het huwelijk willen ontbinden als dat echt
nodig is.

>   Zonder er een waarde-oordeel aan te verbinden kun je dat toch
>   moeilijk liberaal noemen, Ramon.

Mwoah... zelf kiezen ging het toch om ? Ik heb gekozen.

vriendelijk groetend en een goede zondag verder,
Ramon

---
Ramon Barends | Nijmegen | r_barendsD66 at hotmail.com

De moeite waard: