A matter of preference, was RE: PvdA fascistisch?

Ad Huikeshoven adhuikeshoven at WANADOO.NL
Wed Apr 24 08:36:39 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Ook in het STV systeem plaats de individuele burger-kiezer de kandidaten
in een bepaalde volgorde. En dat op volgorde zetten maakt dat STV niet
voldoet aan de voorwaarde Onafhankelijkheid van Irrelevante
Alternatieven. En dat op volgorde zetten maakt STV strategisch
manipuleerbaar. Vanmiddag ga ik de link van Herman Beun volgen om het
verhaal van Thomas Round - die er een proefschrift over geschreven heeft
- eens kritisch te lezen. Die link, nogmaals is:
http://home.vicnet.net.au/~prsa/tround/thesis.html De titel van het
artikel is: A MATTER OF PREFERENCE? DEFENDING THE SINGLE TRANSFERABLE
VOTE

Met vriendelijke groeten,

Ad Huikeshoven
Vondelstraat 33