PvdA fascistisch?

Elbert Streek streeke at IAE.NL
Tue Apr 23 22:45:29 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

 Ja, je kunt de rest van de lijst leeg laten maar het effect is dat je
de nummers 1,2 en 3 bijna evenveel punten geeft, het verschil tussen 30,
29 en 28 punten vind ik te weinig. Als je daarna de lijst verder aanvult
met wat bekende gezichten krijgen dus ook de nummers 4, 5 en 6 bijna
evenveel punten.

Volgens mij werkt het systeem van een groep kandidaten op volgorde
zetten alleen als je ze goed kent. Intern bij onze afdeling hebben we
dit gedaan en werkt het prima maar op landelijk nivo waar je per
definitie veel kandidaten niet kent is dit niet reel. Je moet volgens
mij de lijst dan beperken tot bijv 5 of max 10, je kunt dan goed
verschil aanbrengen.

Ik heb na de interne verkiezingen hierover al eens een bericht rondgestuurd.

Eibert van de Streek