Kok en Srebrenica

Herman Beun herman.beun at YUCOM.BE
Thu Apr 18 01:03:53 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels schreef:

> Lastig om het vanuit hier te beoordelen, maar ik krijg toch
> sterk de indruk dat het opstappen van Kok over het algemeen
> als waardig wordt beoordeeld door de Nederlandse politiek
> en samenleving. Dit terwijl het toch duidelijk is dat Kok
> (samen met de PvdA en VVD fracties) 7 jaar lang
> een doofpot in stand heeft gehouden door een parlementaire
> enquete te blokkeren.

Veel internationale media waren ook bepaald niet negatief. Lees
bijvoorbeeld het commentaar van de FT vanmorgen, onder de titel "Dutch
courage":
http://globalarchive.ft.com/globalarchive/article.html?id=020417000785.

We kunnen wel vinden dat het allemaal veel te lang geduurd heeft, maar
het trieste feit blijft dat de Nederlandse regering inderdaad tot nu toe
de *enige* westerse regering is die politieke verantwoordelijkheid op
zich heeft genomen voor het internationale falen tijdens de oorlog in
voormalig Joegoslavië. Dat geeft toch enig perspectief aan de zaak, vind
ik (en veel niet-Nederlanders die ik hierover spreek).

Herman Beun                   http://home.tiscali.nl/~chbeun/
Herman.Beun at yucom.be                      Brussel, Vlaanderen
European Parliament, ELDR (NL-D66), http://www.vanderlaan.net
*representative democracy is a contradiction in 4 year terms*