Over Democratie Gesproken

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Wed Apr 17 01:39:22 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ad,

Ik kan het toch niet laten en doe ook heel veel aan knipperdeknipknip:

Jij:
En Tjerk schreef:
> [...]
> Thom de Graaf's oordeel was helder: Van D66 mag hij gaan. Na een gesprek
> met Kok trekt hij zijn aftreden in tot het eerst volgende
> kabinetsberaad. Op RTL 4 zien we de VVD ministers vanavond zich
> samentrekken bij de woning van Hans Dijkstal. Met als eerste in een niet
> bepaald defensieve outfit (super VT, alsof hij al weg is) Frank de Grave
> . Later wordt duidelijk op het Journaal, dat ook Wim Kok zich met in
> ieder geval een paar PvdA ministers en Hans Melkert  heeft
> teruggetrokken in het Catshuis. Morgen gaat Paul Rosenmoller vragen

Ad, Hans Melkert is een oudjournalist van het Utrechts Nieuwsblad en heeft
jaren voor de stadspagina de locasle politiek gevolgd. We hadden een goed
contact en hij was een integer journalist. En sindsdien heet Ad Melkert bij
me Hans Melkert, maar ook nog in zijn eigen blaadje, want daar werd onlangs
over Hans Melkertbanen gesproken.

 Tot slot schreef Tjerk:
> "Ik denk dat het eerstvolgend kabinetsberaad morgen plaats vindt, en dat
> daarmee het einde van Paars een feit is. Het zal een tijdje duren, voor
> dat zo iets unieks in dit grijze, gure, gereformeerde polderland  weer
> terugkomt."
>
> Het jongste nieuws is dat het kabinet bij Algemene Zaken heeft overlegt
> en dat het kabinet niet gevallen is.

Ad,

Ik neem aan, dat je nu ook op de hoogte bent. Ik vind het nogal wat. Maar
wat me opvalt, is dat hier eigenlijk nauwelijks over de val wordt gesproken,
noch over de politieke consequenties ervan of wat dit over onze
positionering als D66 gaat betekenen.

De oude matrix van Nypels komt weer boven tafel als de Kubrick kubus en daar
wordt door een paar enthousiastelingen hardgrondig aan gedraaid. En daar
blijft het bij.

Het spijt me jongens, maar D66 heeft een gedachtengoed, en is niet bang daar
voor uit te komen, en met welke sextet ook om een koers te bepalen, daar ga
je voor, zeker nu. Denk na en help, in plaats van bladzijden lang axiomas
uit te wisselen.

Groet,

Tjerk
Vrijdag starten we -echt waar!- de campagne in Utrecht.
 Tot dan!!!!