Pacifisme

Elbert Streek streeke at IAE.NL
Tue Apr 16 20:51:52 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ten eerste is het leger nog steeds redelijk ouderwets gestructureerd,
inclusief bewapening. Ten tweede geldt punt c) weer eens zeer duidelijk
met de Srebrenica zaak!.

Nederland zit niet in de positie om ook maar iets te betekenen op het
gebied van veiligheid en orde in de wereld. Dat is, als ze nu willen of
niet, de taak van de VS. De EU kan daar bij helpen maar dan in de vorm
van de grote landen. De kleinere landen worden per definitie hierin
gemanipuleerd en als het erop aankomt laten ze je stikken.

Nederland moet haar militaire ambities volledig laten varen en zich
richten op de internationale rechtsorde en opbouwen van landen.

Eibert van de Streek