Pronk: einde paars

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Tue Apr 16 03:16:25 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Paarse lijsterbesjes,

Als ik dit schrijf, ga ik er van uit, dat morgen het kabinet Kok II valt. Pronk wil niet meer en klapt voor de zoveelste keer uit de school. Thom de Graaf's oordeel was helder: Van D66 mag hij gaan. Na een gesprek met Kok trekt hij zijn aftreden in tot het eerst volgende kabinetsberaad. Op RTL 4 zien we de VVD ministers vanavond zich samentrekken bij de woning van Hans Dijkstal. Met als eerste in een niet bepaald defensieve outfit (super VT, alsof hij al weg is) Frank de Grave . Later wordt duidelijk op het Journaal, dat ook Wim Kok zich met in ieder geval een paar PvdA ministers en Hans Melkert  heeft teruggetrokken in het Catshuis. Morgen gaat Paul Rosenmoller vragen stellen aan Kok.

Ik denk dat het eerstvolgend kabinetsberaad morgen plaats vindt, en dat daarmee het einde van Paars een feit is. Het zal een tijdje duren, voor dat zo iets unieks in dit grijze, gure, gereformeerde polderland  weer terugkomt.

D66, maak nog even van het vragenuurtje morgen gebruik om ons te profileren.

Cassandra, alias Tjerk

PS: en de parlementaire enquete, die er dan toch zal komen, moet door de Eerste Kamer gehouden worden, olv Jacob dan maar.