Architecture

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Tue Apr 16 03:01:06 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ad,

Je schreef aan Dart sub alea het navolgende (ja, soms is het net pijltjes
gooien):

> Om even niet-rationeel te blijven: Welke geur heeft die 'betere' (laten
> we liever stellen andere) vorm van bestuur? Heeft het een kleur? Kun je
> het vastgrijpen? Zo ja, welke vorm voel je dan? Ach, het zijn maar
> oefeningen in het vormen van een beeld, een visie.

Ik zou dit willen aanvullen: met een geloof. Het bestuur is een vorm van
geloof. Daar moet je in geloven. Ik citeer Prof Frans Rutten, vanavond
aanwezig in Barend en Van Dorp. Wetenschappelijk viel te verklaren, dat op
een berg, op grond van de voorspelling van Fatima, een teken god's zou komen
en dat daarna ook, als bij tjakka, de  er door hem verzamelde zwakzinnige
schaapjes zouden helen.. De man was 17 jaar seceretaris generaal van het
Departement van Economische Zaken, schreef ieder nieuwjaar zijn licht op de
economie in de Economisch Statistische Berichten. Het heeft onze
staatsschuld mede veroorzaakt. Hij werd bijna door Wim Kan genoemd als ook
een heel capabel persoon.

En toen ik hem hoorde, vanavond op TV, moest ik toch
even aan jou denken. Ik weet eigenlijk niet waarom.

Groet,

Tjerk