Oorlogsmisdadigers?

aart van boeijen aleph at LUNA.NL
Mon Apr 15 09:33:36 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

hm, het gaat over srebrenica (ik ga er dan even van uit dat iedereen op de
hoogte is van de tragedie die plaatsvond), en om het volgende verhaal van
een medelid:

'Een vraag van een eenvoudig burger die in de gelukzalige omstandigheid
verkeert dat'ie geen jurist is:

Wat is er eigenlijk tegen om premier Kok, ex-minister Voorhoeve en op een
afstandje mr. Th. de Graaf (wilde recent nog Pronk de mond snoeren) aan te
geven, aan te klagen als oorlogsmisdadiger? Of zijn bestuurlijke lafheid
en/of nalatigheid niet strafbaar als medeplichtigheid aan massamoord?

Het fanatisme van De Graaf en het recent nog het letterlijk paars aanlopen
van Kok bij een interpellatie van SP-Marijnissen geven mij aanleiding te
denken dat deze politieke verdachten in ieder geval zelf ook twijfelen aan
hun eigen moraal.

Ik geloof dat er bij het VN-Joegoslavie-Tribunaal nog wel cellen openstaan
in Scheveningen. Dus, beste UNO, pak ze. Een tip: De Graaf schijnt in ieder
geval voorlopig nog vindbaar te zijn op D66-congressen.

Henk Vreekamp, Utrecht.'

Het is vast humoristisch bedoeld. Mijn opvatting is dat zo humor bedrijven
een vorm is van lijkenpikkerij (een middeleeuwse gewoonte op slagvelden). Er
is in dit dossier al genoeg om voor te schamen.
--
;-) aart
Rotterdam