12 april 2002: Melkert-Fortuyn 0-1 ?

Ad Huikeshoven adhuikeshoven at WANADOO.NL
Sat Apr 13 15:08:46 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart,

Ik vond dat die ene griezel met dat hoge voorhoofd een smalle rode das
droeg en blij was met de finale plaats voor Feyenoord en dat die kale
flikker een zeer brede diagonaal groen en blauw gestreepte das droeg en
Sparta fan is.

De eerste reageerde uitsluitend reactief en lette uitsluitend op het
deelbelang van armoedzaaiers (dat zijn personen die het tegengestelde
doen van welwaart en welzijn brengen) en dat de tweede zich proactief
opstelde door problematische situaties te onderkennen, die te analyseren
en daar oplossingen voor te presenteren, met zo mogelijk heldere
doelstellingen.

Fons de Poel had zowel een mooie inleidende vraag aan beide heren als
een mooie afsluitende vragen. Het valt me overigens het meeste op dat de
dames in onze samenleving zich grotendeels drukken in het toch ruim
gevoerde maatschappelijke debat sinds afgelopen zomer. Volgens Laura
Starink komt dat door een gebrek aan assertiviteit bij de dames, waarmee
ze aangaf dat de vrouwenemancipatie nog lang niet voltooid is in
Nederland.

De mooie inleidende vraag van Fons de Poel was: hoe ziet Nederland eruit
over vijf jaar als de ander gedurende die tijd premier is geweest.
Helaas leidde het antwoord van beide heren niet tot een discussie.
Sterker nog, het hele immigratievraagstuk, asielbeleid en
vreemdelingenvraagstuk bleef onbesproken in het debat.

De mooie afsluitende vraag van Fons de Poel was: wat kunt u in de ander
waarderen. Hier was die kale flikker in het voordeel. Hij kon rustig
nadenken over zijn antwoord terwijl die rode das griezel stond te
stuntelen. De griezel stond er een beetje meesmuilend bij toen hij door
die kale flikker (en dat behoorlijk sarcastisch) een scherp debater werd
genoemd.

Wat mij betreft mag Fons de Poel iedere avond tot 15 mei een dergelijk
debat tussen twee kandidaten organiseren: hij deed het voortreffelijk.

Met vriendelijke groeten,

Ad Huikeshoven
Vondelstraat 33
2513 EN  's-Gravenhage