Public and Private Schools, was: Afschaffing Bijzonder Onderwijs

Ad Huikeshoven adhuikeshoven at WANADOO.NL
Sat Apr 13 14:32:40 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein,

Ik schreef:
>Hoe komt het toch dat het openbaar onderwijs, de openbare basisscholen
>voorop, toch steeds kampen met een geldtekort? Waar blijft toch steeds
>hoeveel geld aan de strijkstok hangen?
Jij antwoordde:
Goede vraag. Bij besturen? Deskundigen? Consultants? Bij politici?
Eigenlijk moet gewoon eens gecontroleerd worden hoe de basisscholen hun
huishoudboekje beheren.

Hein, ik ben het me je eens ;). Het openbaar onderwijs wordt niet alleen
bestuurd door de gemeente, lees de commissie onderwijs van de
gemeenteraad, het huishoudboekje behoort ook gecontroleerd te worden
door diezelfde gemeenteraad. Daar wringt hem de schoen, lijkt mij.
Misschien kan iemand uit de praktijk van het gemeenteraadswerk daar eens
zijn licht over laten schijnen hoe ze dat doen: tegelijkertijd een
school besturen én het huishoudboekje controleren van die school. Hoe
werkt dat eigenlijk?

Met vriendelijke groeten,

Ad Huikeshoven
Vondelstraat 33
2513 EN  's-Gravenhage
telefoon/fax +31(070)3608510

At 12:24 12-04-2002 +0200, Ad Huikeshoven wrote:

> [...]

Goede vraag. Bij besturen? Deskundigen? Consultants? Bij politici?
Eigenlijk moet gewoon eens gecontroleerd worden hoe de basisscholen hun

(D66 at nic.surfnet.nl).
Aanmelden: stuur een email naar LISTSERV at nic.surfnet.nl met in het
tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66
Afmelden: stuur een email naar LISTSERV at nic.surfnet.nl met in het