Afschaffen bijzonder onderwijs

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Apr 13 13:38:45 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 13:02 13-04-2002 +0200, Ad Huikeshoven wrote:

>Sterker nog, de monotheïsten - joden, christenen en moslims - geloven niet alleen in één
>G*d, ze geloven defacto allen in dezelfde G*d. Je stelling 'afgericht
>worden op Allah' is een belediging.

In deze zin zit de tegenstrijdigheid van je betoog reeds gebakken. Als allen in dezelfde god zouden geloven, dan is het dwingen van kinderen om slechts in de eigen god te geloven een tragische fout. Ik noem het africhten. Dat geef ik aan. Overigens; gisteren waren we met Thom en een paar kamerkandidaten in een moskee in de Transvaalbuurt in Den Haag. In die moskee schept men bewust en actief ruimte voor de dialoog tussen álle godsdiensten, zelfs de niet monotheistische. Kijk, dát is de mentaliteit.