Public and Private Schools, was: Afschaffing Bijzonder Onderwijs

Fri Apr 12 19:12:40 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Hoezo, dat staat toch helder in het verkiezingsprogramma?

>Weigering van
> leerlingen is alleen
> acceptabel als er geen plaats meer is of als ouders de grondslag van een
> bijzondere school niet
> willen respecteren.

Maar hoe wil je dat afdwingen/bepalen? Bepaald de school of die ouders het
wel of niet respecteren? Ik kan me moeilijk voorstellen dat ouders hun
kinderen naar een school willen sturen waarvan ze de grondslag NIET
respecteren. Dat ze er misschien niets mee hebben is weer wat anders.
Bovendien gaat het toch om het kind? Dat zit op school. Zolang dat kan is
er geen probleem toch. Indien het kind de gebruiken van de school maar in
acht neemt....

De tekst uit het programma geeft toch nog een "ontsnappingsmogelijkheid" ,
of lees ik het verkeerd?