Pacifisme

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Tue Apr 9 21:55:13 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Apr 09, 2002 at 09:18:08PM +0200, Ad Huikeshoven wrote:

  : Bij deze dan: ik ben pacifist en voor wereldvrede.

Om je standpunt over de art. 23 kwestie te kunnen vinden/begrijpen moet
ik je verhaal nog een paar keer herlezen vrees ik maar je ontboezeming
pacifist te zijn verbaast me nogal. Ik wist niet dat die binnen D66
nog bestonden. Ik begrijp het ook niet, je mag spreken over niet-rationele,
hersenloze weekdieren zonder ruggegraat, van de vijanden van een open
samenleving, ik zie niet hoe pacifisme is te rijmen met internationale
rechtshandhaving en vrede en hart voor de medemens in barbaarse landen.
Zeker niet na 11 september. Vertel me eens hoe je dat de moslims op
de Balkan en de Afghanen onder de Taliban uitlegt?

  : Wanneer wordt het parlement volwassen,
  : schaft het het hele defensie-apparaat af en stuurt ze alleen nog
  : scouting-groepen op vredesoperatie? Gewoon net als Costa Rica, dat heeft
  : al jaren geleden het defensie-apparaat afgeschaft. En waar de
  : besparingen zijn gebleven? Ze hadden bedacht om die vrijwel geheel in
  : onderwijs en gezondheidszorg te stoppen.

Afschaffing van Defensie in Nederland is wat mij betreft alleen
bespreekbaar indien de gehele begroting overgeheveld wordt naar
ontwikkelingsamenwerking o.i.d.. Zeker niet naar binnenlandse zaken, al zijn
dat zorg en onderwijs. We zijn Remy niet...

Met vriendelijke groet,
--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\                                       Utrecht, The Netherlands   |