D66 schiet zichzelf in voet: 5 zetels

Fri Apr 5 09:44:41 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>:
>D66 schijnt het aangenaam te vinden om zichzelf in de voet te schieten. Twee
>actuele voorbeelden van zelfkwelling:
>1. Eergister gaf provinciecommissaris voor Utrecht, ex-politiecommissaris
>Staal (D66), (...) dat hij weinig gelukkig is met het fenomeen gekozen
>burgemeester.
>2. Thomas de Graaf eist min of meer het ontslag van PvdA-minister Pronk.

 Plus dat 3) op eerste paasdag Jan Terlouw Paars begon te verdedigen in
 Het Buitenhof en 4) Thom de Graaf woensdagavond in het programma van
 Felix Rottenberg in zowat elke valkuil van z'n gastheer liep (waardoor
 D66 overkwam als een partij die vereenzelvigd kan worden met het absolute
 gelijk, bijna een godsdienst).
 Ik word fysiek onwel als ik dat allemaal moet aanschouwen en ik kan er
 met m'n verstand niet bij dat mensen zo dom kunnen zijn. En die willen
 dan het land leiden...

 Intussen staan we in beide enquete's op 5 (!) zetels... Uiteraard wordt
 er geen millimeter van de juiste koers afgeweken, dat spreekt.

 Opinie-cijfers Politieke barometer/NOVA
    http://www.politiekebarometer.nl/tabel.cfm
    http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/page/t/155-1
 Opinie-cijfers NIPO/2vandaag: