Ouwe Koe: Israel vs. Palestina

Thu Apr 4 11:12:47 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl>:
>Ik begin trouwens langzamerhand te denken aan twee radikale alternatieven:
>gooi dat hele Israel plus bezette gebieden open en accepteer een grote
>kladderatsj van een maand of zo (na chaos de rede), of, gooi de Palestijnen
>ook uit de bezette gebieden en maak er een Israel van met strakke grenzen
>(conservatieve optie).

 Dat klinkt inderdaad nogal radicaal...

 Als je dan weer die EU ziet reageren... onder het motto 'niets doen kan niet
 meer' gaat men weer eens naar Sharon en Arafat toe (van Sharon mag men waar-
 schijnlijk niet eens met Arafat praten). Daar schiet niemand ook maar iets
 mee op, zelfs een EU-reisje naar de geniale Amerikaanse president zou meer
 zin hebben. Uiteraard denkt men er niet aan om ook maar 1 EU-ambassadeur
 terug te roepen, dat spreekt. Je zou dit soort mafkezen willen dwingen hun
 onderhandelingstafel persoonlijk op te eten.

 Zelf vond ik Simon Peres nooit onaardig. Maar nu die onder deze omstandighe-
 den aanblijft, lust ik die dus ook niet meer. Mijn respect voor de Vrede-Nu
 demonstranten groeit daarentegen: in elk geval toont het dat niet alle Isra-
 eliers van nature slecht zijn. Ik wacht nog steeds op de eerste Nederlandse
 rabijn die de Israelische staatsterreur afwijst, trouwens. Maar die komen
 pas op 4 mei uit de kast om het eeuwige slachtoffer te spelen (ik zie dat
 die vrolijke 4/5-mei spotjes weer helemaal terug zijn op de buis, zou iemand
 nog weten waar ze over gaan ?).

 Wat is het verschil tussen Sharon en Milosevic, tussen Servie en Bosnie ?