de samenleving verliest grip op de openbare orde in hetpubliekedomein

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Apr 3 00:28:02 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen wrote:

> [...]
>   : > weer bij moeders voor de buis zitten is toch merkwaardig?
>   :
>   : Heerlijk..........., zelfs moeders laat het gewoon allemaal gebeuren.
>   : Als ze nu gewoon is de tv had uitgezet?
>   :
>   : Of had ze haar zoon moeten wijzen op de immorele
>   : politiek/bestuur/overheid?
>   :
>   : Maar waarom zou *zij* nu (uitgerekend) wel moeten reageren als alle
>   : anderen het ook laten afweten?
>
> Waar werd beweerd dat moeders moest reageren?

Niet door jouw, maar door mij.
Maar die weet niet waar ze aan toe is. Die ziet - via tv (= mede
opvoeder) - een overheid die niet ingrijpt om wat voor reden dan ook.

Waar moet zij haar steun en legitimatie vandaan halen?

Zoonlief is boos omdat ie niet naar zijn geliefde spelletje mag gaan
kijken. Heeft geen of onvoldoende mogelijkheden daar lucht aan te geven
en zoekt een/zijn weg via andere middelen.

> Wat probeer je te
> zeggen?

Dat je gelijk hebt. Maar zie, dat heeft iedereen hier.
Ik heb ook een aantal actoren ook opgevoerd, net zoals jij de moeder
(opvoeding), de tv (mede-opvoeder) en het slachtoffer/dader
(opgevoede(n)).

> Waar ik moeite mee heb is dat de heren vandalen na gedane
> arbeid weer gewoon naar huis wandelen.

Wat verwacht je dan dat ze doen?

Maar, wie (van de actoren) moet er nu reageren en wanneer?
Wat hebben we daar over afgesproken?

Henk Elegeert