Vergelijking programma's (2)

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Apr 1 23:29:31 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lijsters,

Grappig, deze reactie van het partijsecretariaat: het D66 programma voor 15
mei zou het meest milieuvriendelijke zijn. Verzwijgen is ook liegen, denk ik
dan. D66 kwam er echter in de CPB doorberekening als slechtste uit, met de
laagste cijfers voor alle hoofdcategorieen (naar de Volkskrant van afgelopen
donderdag, pag. 3): werk, koopkracht, WAO, begroting, groei.

Dat nu andere groeperingen (Groenen e.a.) een milieu-vergelijking op touw
willen zetten, vind ik een prima idee. Uit mijn Balans van Paars (zie
archief, derde versie n.a.v. reacties) bleek al dat bijv. de CO2 niet
verlaagd is. Nu is er toevallig geen beroepspoliticus van D66
verantwoordelijk voor dit milieufalen (een meevaller), maar om een niche te
kiezen om je te profileren vind ik wat mager.

Getypt met de vuile handen van een vrijetijds milieumanager (in gewoon
Nederlands: in de tuin spitten),

Henk Vreekamp, Utrecht.