Wir haben es nich gewusst

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Sep 25 12:06:08 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ach ja Marc,

Onze Kok dweilt een beetje in het rond. Dat er fors moet worden opgetreden
is duidelijk (en dat wilde hij aanvankelijk ook al niet). Maar tegen wie is
een ander verhaal. De afgelopen week heb ik analyses gelezen dat er in
Egypte een of andere sjeik steekt, volgens insiders een geniale gek, die
binnen de club van miljardair Bin Laden (El Queda?) de echte auctor
intellectualis is van veel aanslagen. Maar ja, we vernemen niets van een eis
aan de Egyptische president Moebarak om dat figuur uit te leveren.

Kijk, Amerikaans patriottisme is goed voor de beurs en het
consumentengedrag. Maar bestrijding van terrorisme vergt toch meer verstand.
Of krijgen de Israelies de opdracht die sjeik af te schieten?

Afgezien van de actualiteit, zie ik ook een afschaffing van de afstand
scheppende multicult als noodzakelijk. De achterliggende elitaire houding
belemmert een realistische blik op immigranten. De aanslag van 11 september
zou een concrete aanleiding moeten zijn om het cultureel racisme bij de
politieke elite en middenklasse onder de inlanders aan te pakken. Zijn we
gelijk een beetje af van dat gezeur over christendom, islam etc. en hoeveel
percent van de Marokkanen (Berbers of Arabieren) nou precies antisemiet en
anti-Westers is.

Henk Vreekamp, Utrecht
----------------------

At 08:40 2-09-01 +0200, you wrote:
> [...]
>maar dan ook niemand mag weten waarom hij denkt dan ene bin Laden
>'het brein' is achter de vliegtuig-aanslagen. Kwestie van staats-
>veiligheid of zo. Kok verklaart dus de oorlog aan wie dan ook
>zonder te weten waarom hij dat doet.
>
>Niemand die vraagt waarom en hoe dan wel. Niemand die vraagt of
>er wellicht nog anderen in het vizier zijn dan Alibaba Taliban.
>Wel wil de geniale president kwijt dat we deze week een akelige
>gifgasaanval kunnen verwachten en dat we vooral moeten oppassen
>met drinkwater. Hij wordt elke dag gekker.
>
>Maar wat wil men, met een oorlog in het verschiet ?

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66