Democratie in gevaar (1)

Jos Horikx jhorikx at CHELLO.NL
Fri Sep 21 19:03:53 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

( Het volgende had naar de lijst gemoeten, niet (alleen) naar
de heer van Meeteren, sorry voor de doubloure aan die kant )

At 18:05 21-9-01 +0200, H. van Meeteren wrote o.a.:

>Het is voorstelbaar dat de VS binnenkort strafbare feiten zal begaan. Ook
>die feiten moeten voorgelegd kunnen worden aan dit volstrekt onafhankelijke
>internationaal erkende tribunaal.

Ach, wat is "voorstelbaar", wat is "strafbaar" wat zijn "feiten"?
Het proces van O.J. Simpson heeft laten zien hoe gewillig het
recht is als je macht en invloed hebt, en dan was O.J. nog niet
eens in staat de rechtsregeltjes te schrijven en was hij bovendien
niet in staat om met succes de jurisdictie van rechtbank over hem
te ontkennen zoals de USA dat met het ICJ (Internatuional Court
of Justice) wel kan.

Lees eens het volgende fragmentje Chomsky:

http://monkeyfist.com:8080/ChomskyArchive/interviews/attack_html

"... The U.S. has already demanded that Pakistan terminate
the food and other supplies that are keeping at least some
of the starving and suffering people of Afghanistan alive.
If that demand is implemented, unknown numbers of people
who have not the remotest connection to terrorism will
die, possibly  millions. Let me repeat: the U.S. has demanded
that Pakistan kill possibly millions of people who are them-
selves victims of the Taliban."

En lees dan eventueel nog het BBC-bericht op:
http://news.bbc.co.uk/hi/english/world/south_asia/newsid_1556000/1556117.stm

Met vriendelijke groet,

JH