Japie Barbiesjes (106)

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Sep 20 07:05:21 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Als je na 11 september de oorlog verklaart aan een niet bestaand land, kun
> je willekeurig iedereen wel de oorlog verklaren.

Je kunt het ook geen terrorisme noemen als het die lading niet meer
dekt.
In mijn beleving doet het dat ook niet (meer).
Enerzijds door de omvang en gecoordineerde actie, anderzijds door het
ontbreken van dader(s)-groepering en doel.

Bovendien is jouw de oorlog verklaart, tenzij je aanvaard hetgeen ook
jouw is overkomen.

Het is opvallend hoe deze lijst zo weinig haar best doet om de
werkelijkheid te analyseren, hoe moeilijk dat ook moge zijn. Van een
voorgenomen eigen opstelling zal dan ook weinig terecht kunnen komen,
anders dan op basis van bestaande vooroordelen. Het komt dan ook niet
verder dan te reageren op (waarschijnlijk) terechte angsten, maar
uitgerekend dat biedt geen perspectief.

Henk Elegeert