Antiwesters en zelfmoordacties

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Tue Sep 18 09:05:16 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl> said:
>Vanmorgen toonde de BBC een ranking list van zelfmoord-aanvallen. Veruit
>nummer 1 zijn de Tamil met 170 aanslagen in Sri Lanka, Midden-Oosten types
>staan tweede met 80 aanslagen (voornamelijk in Israel), en derde zijn de
>Koerden (met 10 of 30, in de gauwigheid niet genoteerd).

Op welke plaats staan de Europese anarchisten van de 19e eeuw?
Ik wist het ook niet, maar hoorde deze week op de radio dat ook zij
zelfmoordacties uitvoerden.

>Sancties tegen het
>Midden-Oosten als bron van het kwaad, en een verstandige en gerichte
>uitschakeling met militaire middelen van Bin Laden cum suis, dat lijken me
>voorlopig de oplossingen. Zo is Arafat gestopt met vliegtuigkapingen, Kadafi
>in zijn tent gekropen, Sadam Hussein lokaal fascist gebleven, zijn hun
>Duitse handlangers (RAF) tot zwijgen gebracht, etc.

Het probleem: definieer "het Midden-Oosten". De gemiddelde Iraqi heeft
absoluut geen boodschap aan zijn leider, tenminste: had het niet totdat wij ze
afsneden van de eerste levensbehoeften. In het gemiddelde Arabische land is
het volk tegen ons, de regering voor ons, en we zouden de regeringen moeten
straffen omdat ze hun volk onderdrukken. Go figure.

En ik vraag me af of Kadafi gestopt is (in hoeverre?) door alle sancties, of
door het feit dat hij gewoon older and wiser is geworden, of door het
feit dat diplomaten continu op hem hebben ingepraat.

>Het lijkt me ook een treffender eerbetoon aan die 5000 slachtoffers in New York.

Absoluut. Laten we Afghanistan met hulpgoederen bombarderen, dat zal die
moslemfundamentalisten leren!

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>
GnuPG 1024D/E0989E8B 0016 F679 F38D 5946 4ECD  1986 F303 937F E098 9E8B