Wees Kritisch, Blijf Denken

Fri Sep 14 12:01:24 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl>:
>Waar ik het meest bang voor ben bij D66 is het Kosovo-effect. Destijds ben
>ik reusachtig geschrokken van de onkritische houding binnen deze partij
>t.a.v. de NAVO. Elke twijfel aan de rechtvaardigheid van de bombardementen
>werd gezien als een soort verraad aan de goede zaak.

 In dit geval hoeven we nergens bang voor te zijn, Hein. Blijkens,
    http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/nl.html
 is volgens de CIA ene 'Tom Kok' leider van D66. Laten we haar maar in die waan
 laten, lijkt me.

>Maar zodra enig denkwerk ontstaat, zodra iemand de vraag gaat stellen: hoe
>komt het, in welk verband gebeurt het, wat zijn de samenhangen, dan volgt
>er zwijgen of besmuikte afkeuring.

 Net een poging gewaagd...   :-)

>De NATO staten staan pal achter de VS. Een voor allen, allen voor een.
>Prachtig. Maar artikel vijf van het verdrag stamt uit de veertiger jaren
>van de vorige eeuw. Het richt zich op traditionaele oorlogen, op
>traditionele aanvallen.

 ...en het richt zich op communistische landen.

 Als Meneer bin Laden er achter zit, dan moet gevreesd worden dat de VS (en
 dus wellicht de NATO) Afghanistan,
    http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/af.html
 zullen aanvallen in plaats van het land EERST om de uitlevering van deze
 meneer te vragen.

>D66: sta voor uw zaak. Blijf kritisch, houd afstand, bewaak de democratische
>grondregels en hoed u voor massahysterie en oorlogspropaganda.

 Hopelijk... :-)