Vrije Westen in gevaar. De vijand is onder ons.

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Sep 14 07:25:44 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Hein,

Kijk, dit is pas een goed verhaal. Maar niet af. Inderdaad: het Westen, in
het bijzonder de USA, roepen haatreacties op door hun imperialisme. Maar nu
de vraag: waarom reageren hierop de moslims of Arabieren hierop in haat en
terrorisme? En vrijwel alleen zij! En niet andere slachtoffers van het
imperialisme, zoals Vietnamezen, Japanners, Chinezen, Russen, Perzen etc?

Zou het niet komen door hun lage zelfbeeld, wat resulteert in
zelfvernietigende acties (in Israel, New York)? Is dat misschien ook niet de
reden dat wij in het Westen bij islamieten stereotiep reageren met
'achterlijk' e.d. (ook op deze lijst)?

Henk Vreekamp, Utrecht
----------------------

At 14:12 12-09-01 +0200, you wrote:
> [...]
>nemen. De oorzaken van de vernietigingslust bij terroristen opsporen en
>aanpakken.
>
>Zolang, bijvoorbeeld, de keiharde politiek van Israël van gewelddadige
>vergelding in Palestina (oog om oog) doorgaat én gesteund wordt, door
>zowel de VS als op afstand de EU, zolang zal het terrorisme zijn bronnen
>houden.  Geweld leidt áltijd tot geweld. Omgekeerd: elk geweld, ook dat
>gisteren, is het product van eerder geweld. De bron van het hele
>probleem is het geweld als politiek middel. In die zin geloof ik nog

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66