[Re: [11 september]]

Fedde Reeskamp reeskamp at EURONET.NL
Wed Sep 12 13:04:44 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Bert,

Juist gesproken!

Want die gebeurtenissen zijn van on-aardse dimensie. Ik
voel dezelfde rillingen als toen ik als kind luisterde naar
de oudtestamentische vernietiging van de stad Jericho, al
gaat deze vergelijking ook al weer meteen mank.
gefinancierd uit Rogier's grote stedenbeleid heeft Haarlem
een project lopen voor een integrale aanpak van huiselijk
geweld (family violence), waarvoor wereldwijd, ook vanuit
de USA belangstelling bestaat (hopelijk niet bestond). Als
coordinator van dat project is mijn vrouw Remy Vink
uitgenodigd als een van de sprekers op een congres in San
Diego over dit onderwerp. Van haar verneem ik de enorme
ontzetting die daar onder de Amerikanen heerst, en die
naarmate de dreun doorwerkt, alleen nog maar zal groeien.
Ik vond dat Kok juist heel gewogen blijk gaf van de enorme
morele verontwaardiging, en tegelijk aanspoorde ons niet
door de waan van de dag te laten leiden. Daar schieten we
immers niets mee op, en benadelen we alleen nog maar meer
andere onschuldige burgers mee (waaronder ook de 'berbers'
, Henk). Hoe navrant de beelden van juichende palestijnen
ook zijn, laten we please beseffen dat deze beelden, indien
diezelfde mensen onder dezelfde omstandigheden als wij
zouden kunnen leven en laten leven, nooit gemaakt hadden
kunnen worden.

Groet, Fedde