11 september

Peter van de Wijngaart peter at WIJNGAART.COM
Wed Sep 12 12:54:59 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Henk,
Tot op heden volgde ik als GroenLinkser deze lijst uit mijn interesse
voor de meningen die binnen D66 leven. Jou extreme en bijzonder
smakeloze reactie op de gebeurtenissen in de Verenigde Staten zijn
voor mij aanleiding voor deze eerste reactie.
Wat verwacht jij anders van Wim Kok dan dat hij een waardig antwoord
verwacht, een onwaardig antwoord? Je geeft daar zelf al enige
suggesties voor die als ik ze lees niet anders kan uitleggen dan
racistisch.
Voordat de verantwoordelijkheid voor de aanslagen is opgeeist ga je
al met je vinger wijzen naar de palestijnse staat. Dat deze staat de
aanslagen gisteren al veroordeeld heeft lijk je in je eigen blinde
haat even vergeten te zijn. Daarnaast roep je ook nog op om in
Nederland zelf onschuldige mensen in de gaten te houden.
Wat betreft de beschuldigingen tegen GroenLinks ben ik nog niet in de
gelegenheid geweest om het artikel of de achtergronden daarvan te
checken. Wat ik zonder dat gedaan te hebben wel durf te stellen is
dat het leggen van een link tussen GroenLinks en de aanslagen in
Amerika alleen maar voort kan komen uit een wel heel erg zieke en
verwarde geest.
Peter van de Wijngaart