Diensten versus verdiensten (was: UPC/KPN in vrije val)

Mark Koek mark at KOEK.NET
Mon Sep 3 15:31:55 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:

>  Maar er was niets aan de hand met de PTT en de kabel-TV !
> Men leverde z'n diensten en maakte zowaar nog een leuk
> winstje ook.

Kom zeg, is het je niet opgevallen hoe ver de tarieven voor
telefoonverkeer gedaald zijn sinds de privatisering van KPN? Hoeveel
meer telecommunicatiediensten er geboden worden?

En kijk eens hoever (bijvoorbeeld) Belgie op dat gebied achterloopt,
waar Belgacom nog gewoon staatsbedrijf is. Of hoe gelukkig men op de
Antillen is met de overheids-PTT, waardoor het bijvoorbeeld drie keer
zoveel kost om van Curacao naar Nederland te bellen als andersom, en
geregeld het hele telefoonnet eruit ligt.

[...]

>  Ik heb me al vaak afgevraagd waarom jij niet bij de VVD
> zit in plaats van bij D66. Jij bent voortdurend bezig met
> je eigen portomonaie, met je eigen auto (alles mag als men
> er maar voor betaalt) en keert je voortdurend af van was
> wenselijk is voor ons allemaal. Dat is geen D66, dat is
> VVD.

Wat grappig, ik heb me juist al vaak afgevraagd waarom jij niet bij
de SP of GroenLinks zit. Je lijkt voortdurend het individueel belang
en het algemeen belang als twee tegengestelde zaken te zien (ook al
is dat manifest niet het geval), en daarbij het individueel belang
consequent te willen opofferen.

Daarbij valt ook op dat ik met mijn standpunten nogal eens dichterbij
de 'officiele' lijn van D66 zit dan jij - zo is het me bijvoorbeeld
nooit opgevallen dat D66 tegen de Euro is, het Paarse kabinet als 'de
grootste ramp sinds de Tweede Wereldoorlog' beschouwt, of de
telecommunicatiemarkt wil afschaffen.

Mark