UPC in vrije val: tijd voor noodplan ?

Mon Sep 3 11:12:29 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marktwerking zou voor D66ers alleen een doel moeten zijn als de consumenten
er iets aan hebben. Dit itt de VVD die vind dat bedrijven er iets aan
moeten hebben.
De laatste tijd hoor ik toch wel erg veel pro-marktwerkingverhalen voor
terreinen waar geen marktwerking is/kan ontstaan.
Laat D66 nog maar eens goed nadenken over op welk terrein je wel
marktwerking wilt hebben en waar niet. En dan niet meer met compromissen op
die terreinen komen....zoals bij de NS. En laat ze alsjeblieft niet
electriciteitsnetten etc in de uitverkoop doen (of is het al te laat? ).

Cees schreef:
> Zeg dat de zaak gaat failliet (hypothese).
> Curator wordt aangesteld door rechtbank, die tevens afkoelingsperiode
gelast.
> Curator verkoopt bezittingen en klanten en rekent daarna af met
schuldeisers, die x% van hun vorderingen krijgen.
> Nieuwe eigenaar draait zeer tevreden verder en maakt (waarschijnlijk)
vanaf begin winst.

Dat is wel erg makkelijk geschreven. Waarschijnlijker is..... Nieuwe
eigenaar gooit de prijzen wat omhoog, wat zenders van de kabel. Het
internet weer duurder en maakt veel winst. De inwoners van de streken die
van UPC afhankelijk zijn zijn de klos. Zeker in het achterhoofd houdende
wie nu in feite de eigenaar van UPC is...Een amerikaan die alle
concurrenten de das om heeft gedaan in amerika.

> Niks verdwaasd liberaals aan.
Aan private monopolisten op de markt is veel verdwaasd liberaals aan.....

> Gebeurt elke dag!
Dat is nu juist het irritante.....

Dus of die markt moet nu echt open gegooid worden voor echte
concurrentie..... al zal perfecte marktwerking er niet zijn, maar dan toch
iets wat dichtbij komt of de overheid moet een flinke vinger in de pap
hebben.....

Groet joris