UPC: tijd voor noodplan? RENATIONALISATIE

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Sep 3 10:52:30 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Mark,

Je zult vast niet tot de quasi-liberale dwazen worden gerekend. Een feitje.
Als KPN failleert gaan wij belastingbetalers en kleine aandeelhouders zwaar
in het schip. Eerst de kleine aandeelhouder, dan de consument. En het
grappige is dat Paars hoofdschuldige is door die mobiele veiling, Zalm in
persoon. Al was het maar omdat er nu zeer ongelijke concurrentie bestaat in
Europa doordat slechts klein deel landen lastopdrijving pleegde via veilingen.

Grappig vind ik het dat men islam, extreme christenen etc. gaarne zonder
nadere uitleg fundamentalisme toedicht, maar tegelijk niet ziet dat men zelf
marktwerking-fundamentalist is, namelijk dat die voor alle sectoren zou
moeten gelden. En dat is onzin, om het f-woord niet te herhalen.

Beter is het als D66 als sociaal-liberalen subiet haar ontwerp
verkiezingsprogram aanpast en een hernationalisatie voorstelt van
nutsbedrijven, zulks in de vorm van een ZBO of Agentschap - om directe
politieke bemoeienis en baantjesjagerij of vriendsjespolitiek (enigszins) te
voorkomen.

Laat het woord 'liberaal' niet synoniem worden met 'lemming'. Arrogantie en
triomfantalisme zijn nu irrelevant. Dat Tom de Graaf het nieuwe PvdA-program
'terugkeer naar oud-links' noemt, wijst op weinig nadenken. Hoe heet het
stokpaardje van De Graaf eigenlijk? Was het trouwens niet een flinke, nu
gepensioneerde D66-er die KPN naar de financiele kloten heeft geholpen? Hoe
heet onze bravoure ook al weer? Dak, Dip, Dol? Ik zie de man nog
veldheer-toespraken houden voor de partij als waren wij lagere managers bij
KPN. Dommocratie dus.

Wat mij vooral ergert is het feit dat D66 werkelijk geen enkel nieuw geluid
laat horen behalve krakende VVD-grammafoonplaten op 76 toeren.

Henk Vreekamp, Utrecht
----------------------

At 16:11 2-09-01 +0200, you wrote:
> [...]
>
>Hear, hear.
>
>Juist in een tijd als deze, waarin het met bedrijven als UPC en KPN
>niet goed gaat door strategisch onverstandige beslissingen, zie je
>het *voordeel* van privatisering.
>
>Slecht funtioneren van een organisatie wordt genadeloos bestraft, in
>plaats van dat er bakken Europees subsidiegeld worden bijgesmeten en
>dat de Staat er fijn nog wat taken bij onderbrengt (zie de
>Arbeidsvoorziening) die vervolgens ook weer keihard misgaan.
>
>En het zijn de aandeelhouder en de bank die het verlies dragen, niet
>de consument en niet de belastingbetaler.

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66