Extra huurverhoging oude huizen?

Thu Oct 25 20:41:27 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marcel schreef:

>Ik word een beetje moe over alle kreten rond " hoge inkomens" en
>hypotheekrenteaftrek.

Dan ga je zometeen slapen vrees ik.......

>Het is dan een maatschappelijke zegen dat er zoiets als renteaftrek
>bestaat, ook bij aflossingsvrije leningen.

Waarom? Als die aftrek er niet was dan zou je voor veel minder geld een
groter huis kunnen kopen. Die aftrek drijft de prijs van woningen juist
enorm op........

>En wees eerlijk: tegenover een particuliere investering in onze economie
>van zo'n 7,5 ton (woning, keuken, tuin, inrichting etc, fikse grondprijs
>t.b.v de gemeente, hogere OZB), waarmee je heel wat mensen/bedrijven aan
>het werk houdt, mag best een goede tegemoetkoming van de fiscus/overheid
>-die er geen cent minder van wordt- staan.

Die berekening mag je me even voorrekenen? Indien men geen renteaftrek
heeft dan gaat de overheid er niet op achteruit?
En begreep ik nou dat jij wel vind dat iedereen die aftrek moet hebben?  Ik
heb er zelf geen probleem mee dat de hoge inkomens (ik heb volgens mij geen
bedrag genoemd waar jij onder viel of juist niet viel) of in andere termen
de hoge huizenprijzen die aftrek niet hebben of beperkt. En ik weet niet
wat jij verdiend, maar misschien behoor je zonder dat je dat zelf vind, wel
bij de hoge inkomens.

Groet Joris

Groet, Marcel Houtkamp, Schiedam.