NS-Amsterdam het spoor bijster

Eibert van de Streek streeke at IAE.NL
Tue Oct 23 18:43:43 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk,

De stroomcapaciteit is een probleem omdat Nederland een gelijkstroom
systeem heeft
dat niet in staat is om voldoende te leveren in piek situaties.

Dit probleem is alleen op te lossen door een totale vervanging naar
wisselsstroom systeem.
Zeer duur maar ook een zeer zinnige investering. Europa kent overigens 3
verschillende
systemen. We kunnen ons dan aanpassen aan het meer gebruikte duitse systeem
(15 kV) of het franse systeem (25kV). Dit schrijf ik uit mijn hoofd dus
corrigeer me
als ik het fout heb.

Lijkt me een goed idee om op te nemen in het partij programma.

Eibert van de Streek