FW: kandidaat lijsttrekkers

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Oct 23 10:50:41 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"H. van Meeteren" wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Vergeet niet dat relatieve buitenstaanders een eigen werkzaam en privé
> leven hebben. Het politieke werk moet erbij gedaan worden, ernaast.

Onbegrijpelijk dat ICT hier niet meer zij intrede heeft gedaan.

> Op weg ga ik zeker, een campagneteam heb ik niet. Dat kan ik niet betalen,

Jammer. Maar ook hier geldt dat de inzet van ICT wel mogelijkheden kon
hebben gehad.
D66 heeft dacht ik ooit beter en duidelijker aan de weg getimmerd.

> ...  Ik ben kandidaat JUIST omdat ik
> o.a.niet kan aanzien hoe de waardevolle politieke traditie van de
> vrijzinnige democratie, van het vooruitstrevende liberalisme, verloren
> dreigt te gaan doordat de drager van die traditie, D66, niet bij machte is
> haar kiezers te behouden....

De kiezer kan niet anders dan teleurgesteld zijn als op lokaal niveau zo
weinig bereikt kan worden.
Decentralisatie heeft enkel meer macht bij de huidige lokale
machthebbers gebracht en een voorbeeld als Leeuwarden toont weer eens
aan hoe weinig de democratie voorstelt en gewoon te koop blijkt.

" Vertrekt burgemeester Van Maaren van Leeuwarden in stilte geregeld -
zwijgplicht voor alle betrokkenen
http://www.gemeenteraad.net/nieuws/nieuws.cfm?ID=1427 "

Een partij als D66 dient hiertegen m.i. krachtig stelling te nemen wil
zij haar geloofwaardigheid blijven behouden.
Het toont eens te meer het failliet aan van de democratie en het gedogen
van onoorbare praktijken over de ruggen van de burgers heen.

Ook tegen de verdrukking van burgers die niet tot de meerderheid behoren
staan in toenemende mate onder druk van lokaal bestuur van een bepaalde
signatuur met een machtig zogenaamd maatschappelijk middenkader.

Zo hebben ook burgers veel te weinig mogelijkheden dit type praktijken
aan te pakken en aanspraak en invulling te eisen van hun rechten.
Het mogelijk weg stemmen (na vier jaar pas) van verantwoordelijken
zonder alternatief is tamelijk uitzichtloos.

Henk Elegeert