FW: kandidaat lijsttrekkers

Jan Stehouwer fam.stehouwer at WXS.NL
Mon Oct 22 09:29:01 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De Heer van Meeteren merkte op:

> Inderdaad. Maar hoe verklaar je de organisatie van een partij -een
> regeringspartij..- die in vijf jaar tijd terugloopt van 24 naar 7 (6)
> kamerzetels? Sorrie voor dit bitse antwoord, maar als de partij zo helder
> was, via woordvoerders, in de boodschappen en de organisatie, dan was deze
> dramatische devaluatie nooit gebeurd.

Groter dan het drama van een terugval naar (volgens mij) 5 kamerzetels is
de slachting die op locaal niveau zal gaan plaatsvinden.
D66 wordt een partij zonder basis. Die basis is volgens mij
structureel verwaarloosd. Dit gaat D66 zuur opbreken. Al die
mensen die gebleven zijn na de laatste klappen en die doorgezet
hebben na klappen die plaatsvonden in de jaren '80 (voor de piek
vanaf ongeveer 1992) gaan massaal afhaken of worden aan de kant
gezet. Mij dunkt, er is wel wat aan de hand.

> In plaats van minachtend over de kanddaat-lijsttrekkers te doen: geef ze
> eens wat steun. een goed debat en een beetje échte verkiezing is op
> zichzelf al waardevol...

Zeer mee eens, maar bestaan die echte verkiezingen binnen D66
wel? En wat horen wij thans van de heer Th. de Graaf? Overigens,
indien ik nog lid was dan zou ik de heer van Meeteren mijn stem
geven al was het maar om die poll's maar vooral ook om zijn
pogingen discussies aan te zwengelen. Het komt mij voor dat deze
nieuwe procedure, die in het leven geroepen is om problemen op te
lossen van publicitaire aard, meer problemen oproept dan er
worden opgelost.

Jan Stehouwer